سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

 

ورود داعش به عراق نگرانی جدی برای امنیت مرزهای کشورمان به و جود آورد. اگرچه مطمئنا با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزها ، باعث می شود که تروریست ها از نزدیک شدن به مرزهای ایران بپرهیزند. با این وجود به نظر می رسد، هوشیاری و دقت با توجه به نزدیک شدن گروه تروریستی داعش به مرزهای کشورمان لازم و ضروی است.

نیروهای گروه افراط گرای اسلامی داعش پس از اشغال شهر جلولا در استان دیاله عراق ، مواضع خود را در این شهر تقویت کردند.  این شهر با مرزهای ایران 40 کیلومتر فاصله دارد. استان دیاله در شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد.

 

به گزارش «تابناک»، شهر جلولا در نزدیکی شهر خانقین و مرز خسروی در استان کرمانشاه است. این شهر پس از درگیری شدید میان داعش و نیروهای نظامی کردستان عراق سقوط کرد. درگیری ها با داعش در مناطق شمالی و مرکزی عراق همچنان ادامه دارد.در واقع داعش در 40 کیلومتری مرز کرمانشاه قرار دارد

 

 



 

دکتر مریم میرزاخانی ، استاد 37 ساله دانشگاه استنفورد به عنوان نخستین زن ریاضیدان جهان موفق به دریافت مدال «فیلدز» شد که به عنوان عالی ترین جایزه علمی رشته ریاضیات از آن به عنوان «نوبل ریاضیات» یاد می‌شود.

پروفسور میرزاخانی که به دلیل تحقیقات برجسته‌اش در حوزه هندسه و نظریه ارگودیک کاملا شناخته شده است به همراه آرتور آویلا، مانجول بهارگوا و مارتین هایرر مدال فیلدز 2014 را امروز در کنگره بین‌المللی ریاضیات که در سئول کره جنوبی برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

 بنابر اعلام داوران، مریم میرزاخانی در زمینه نظریه سطوح ریمانی و فضاهای مدولی آن به پیشرفت‌های چشمگیری نائل آمده و افق‌های جدیدی را در این رشته گشوده است.

 مدال فیلدز از سال 1936 هر چهار سال یکبار به برترین ریاضیدانان جوان (زیر 40 سال) جهان اعطا می شود که میرزاخانی، نخستین زن برنده این جایزه به شمار می‌رود.

 



ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...



مطالب قدیمی تر » « مطالب جدیدتر