سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

یک روزنامه آمریکایی در گزارش تحلیلی درباره سبک رفتار محمدجواد ظریف در مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: وزیر امور خارجه ایران با لبخند و غیر تهدیدآمیز نشان دادن برنامه هسته‌ای کشورش می‌خواهد نشان دهد که ایران مایل به همکاری با قدرت‌های جهانی است. 

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارش خود با اشاره به صحبت‌های محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در صفحه توییتر خود نوشته بود "من وارد بازی مقصر دانستن کسی نمی‌شوم، این شیوه من نیست" نوشت: در حالی که به پایان ضرب الاجل بیست ژوییه و فرصت مذاکره‌کنندگان بین‌المللی برای دستیابی به توافق نهایی برسر برنامه هسته‌ای ایران نزدیک می‌شویم مقامات آمریکایی رویکردی سختگیرانه‌تر در قبال ایران پیش گرفته و تلاش کرده‌اند با انتقاد از خواسته‌های ایران فشار را بیش‌تر کنند و هشدار دهند که این خواسته‌ها می‌تواند موجب شکست مذاکرات شود. 

مذاکره کننده ارشد ایران هم‌زمان که این مذاکرات گرم‌تر شده است با لبخند زدن و دادن اطمینان در این خصوص که ایران مایل است با قدرت‌های جهانی در صورتی که یک شانس عادلانه برای گسترش تکنولوژی هسته‌ای‌اش داشته باشد مذاکره کند سبکی خوب و جذاب را در پیش گرفته است. مقامات اروپایی این رویکرد ظریف را به عنوان روشی تلقی می‌کنند که از طریق آن وی تلاش می‌کند ایران تهدیدآمیز به نظر نیاید و کشورهای غربی به عنوان یک گردن کلفت دیده شوند. 

 



امانمان را بریده بود . تک تیراندازمان را صدا زدم . با دست سنگری را نشانش دادم و گفتم : " اوناهاش ، اونجاس ، بزنش. "

اسلحه اش را برداشت ، از دوربین اسلحه نگاه کرد ، نشانه گرفت . نفسش را حبس کرد. انگشت اشاره را گذاشت روی ماشه ..... اما ، یک دفعه انگشتش را برداشت و اسلحه را پایین آورد.

چند لحظه بعد دوباره نشانه گرفت و شلیک کرد ، گفتم : " چرا دفعه اول نزدی؟ "  گفت : " داشت آب میخورد . "



<** ادامه مطلب...

معمولا افراد به علت رعایت نکردن اصول تغذیه‌ای و تحرک کم بدنی در ماه رمضان دچار افزایش وزن می شوند در صورتی‌که ایام روزه داری تفاوتی با روزهای دیگر سال ندارد.

اشکان آریایی نژاد کارشناس تغذیه گفت: در ایام روزه داری متاسفانه روزه داران نکات تغذیه‌ای را رعایت نمی‌کنند و دچار افزایش وزن می شوند از جمله علل چاقی می‌توان خوردن غذاهای پر حجم، مهمانی‌های زیاد در این ایام و تحرک کم بدنی را نام برد.

وی در ادامه افزود: معمولا روزه داران در این ایام وعده های غذایی خود را کم می کنند و فقط 2 وعده افطار و سحر و یا حتی فقط وعده افطار را به خوردن غذا اختصاص می‌دهند به همین علت سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و چاقی بروز پیدا می‌کند.

آریایی نژاد اظهار کرد: برای کنترل اضافه وزن باید در 3 وعده غذایی افطار و شام و سحر حجم غذا را کم کرده و از مصرف غذاهای حجیم و پر چربی مثل کله پاچه پرهیز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در پایان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان بهتر است از افطار تا سحر از میوه و سبزیجات به خصوص میوه‌های آب دار استفاده شود تا هم از تشنگی جلوگیری شود و هم دچار افزایش وزن نشویم.



یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیماری زونا از طریق استفاده از لباس مشترک به راحتی قابل انتقال است.

  دکتر بهداد مهدویان در گفت وگو با ایسنا، زونا را یک بیماری ویروسی عنوان و اظهار کرد: ویروس به وجود آورنده بیماری زونا با ویروس آبله مرغان مشترک است.

مهدویان افزود: در صورت ابتلای افراد به بیماری آبله مرغان در سنین کودکی این ویروس به صورت نهفته در گانگلیون‌های عصبی در مجاورت مهره‌های بدن باقی می‌ماند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز مواردی مانند ضعف سیستم ایمنی، استرس و سوءتغذیه این ویروس در برخی افراد فعال شده و به شکل ضایعات پوستی در ناحیه کمری، سینه و حتی در صورت افراد در قالب بیماری زونا خود را نشان می دهد.
به گفته مهدویان، این بیماری ابتدا به شکل جوش قرمز برجسته در محل‌های مذکور ظاهر شده و سپس آبدار شده و در مراحل بعدی به حالت زخم در می آید.
وی خاطرنشان کرد: به جهت درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه و درمان ضد ویروسی دریافت کرد.
این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: بیماری زونا می‌تواند از طریق استفاده از لباس‌های مشترک از فرد مبتلا به سایر افراد انتقال پیدا کند.


فیفا اعلام کرد برای اولین بار فینال جام جهانی به صورت پانوراما و 360 درجه فیلمبرداری خواهد شد.

فیفا اعلام کرد برای اولین بار فینال جام جهانی به صورت پانوراما و 360 درجه فیلمبرداری خواهد شد.

به گزارش تسنیم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد دانشمندان مؤسسه فرانهوفر هینریچ هرتز در برلین آلمان توانستند دوربین پانوراما با قابلیت تصویربرداری 360 درجه‌ای را تولید کنند که با کیفیت HD فیلمبرداری می‌کند.

براساس این گزارش، با استفاده از این دوربین، مخاطبان تلویزیونی می‌توانند تمام زوایای ورزشگاه از جمله زمین بازی، تماشاگران فوتبال و ... را در یک نما مشاهده کنند و گویا در ورزشگاه حضور دارند.
این گزارش افزود: پخش پانورامای فوتبال نیاز به نمایشگر‌های ویژه دارد و قرار است بازی فینال جام جهانی برای اولین بار به صورت 360 درجه در موزه فیفا در زوریخ به نمایش درآید.



در شب میلاد امام حسن علیه السلام، جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای،‌ در شب میلاد امام حسن علیه السلام، از ساعتی پیش دیدار جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر معظم انقلاب آغاز شده است.


در شب 11 اوت 2014 میلادی، کره‌ی زمین در نزدیکترین فاصله‌ی خود از ماه قرار خواهد گرفت.
 در این زمان ما می‌توانیم شاهد پدیده‌ی "ابرماه" یا ماه افروختگی باشیم. یگانه ماه درخشان کره زمین در این زمان از بقیه‌ی شب‌ها روشن‌تر و بزرگتر دیده خواهد شد.
به گزارش آفتاب به نق از صدای روسیه، ستاره‌شناسان و دانشمندان علم نجوم اعلام کرده‌اند که در این تاریخ، ماه به میزان 14 درصد بزرگتر و حدود 30 درصد روشن‌تر خواهد بود.
این پدیده هر 18 ماه یکبار تکرار می‌‌شود.


داعش به فیفا درباره برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در قطر هشدار داد.


گروه داعش نزدیک به القاعده مستقر در عراق و سوریه ضمن هشدار به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره برگزاری جام جهانی فوتبال سال 2022 در قطر ، خواستار انتقالاین مسابقات به کشور دیگری شد. داعش به تازگی نام خود را به دولت خلافت اسلامی تغییر و رهبر خود را به عنوان خلیفه مسلمانان جهان معرفی کرد. داعش از همه مسلمانان جهان خواسته است با خلیفه خودخوانده خود اعلامبیعت کنند. "در صورت برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، این مسابقات شاهد عملیات های انفجاری برای جلوگیری از فساد و لهو و لعب و خرابکاری در سرزمین های دولت خلافت اسلامی خواهد بود."



یک کارشناس ارشد زراعت با بیان اینکه نعناع بهترین دوست کبد است، خاطرنشان کرد: نعناع، کبد را تمیز و صفرا را رقیق می‌کند‌.

نعناع کلسترول خون را پایین می‌آورد، افزود: برایپایین آوردن کلسترول باید دم کرده نعنا را قبل از غذا بنوشید. نعناع گیاهی است علفی، دو رگ و چندساله است. اندام‌های هوایی این گیاه تحت تاثیر سرمای زمستان از بین می‌رود، ولی اندام‌های زیر‌زمینی(ریزو‌م‌ها و استولون‌ها) زنده بوده و فعالیتخفیفی دارند‌. ضخامت ریشه نعناع 3 تا 4 میلیمتر ‌و دارای گره‌های متعدد است که محل رویش ریشه‌هایباریک و در نتیجه تشکیل گیاهان کوچک در اطراف پایه مادری است. نعنا باد‌شکن است و گاز معده و روده را از بین می‌برد، همچنین تقویت کننده معده و بدن و ضد تشنج و سرفه است. ضمن اینکه استفاده از نعنا، درد شکم را نیز برطرف می‌کند. نعناع برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز مفید است ، نعناع ناراحتی‌های عصبی را برطرف می‌کند. همچنین آشامیدن دم کرده نعناع و یا عصاره نعناع خونریزی سینه را قطع می‌کند. ضمنا کمپرس نعناع درد سینه و پهلو را مرتفع کرده و یک فنجان دم کرده گرم نعناع، سینه را آرام می‌کند.نعناع کبد را تمیز و صفرا را رقیق می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد. البته برای پایین آوردن کلسترول باید دم کرده نعنا را قبل از غذا بنوشید.





مطالب قدیمی تر » « مطالب جدیدتر